POSTANOWIENIA NOWOROCZNE

 

2017-2

Ma je chyba każdy. Nawet jeśli nie są jasno sprecyzowane, to gdzieś z tyłu głowy siedzą i dają o sobie znać w różny sposób (najczęściej natrętnymi myślami). Ja swoje, nie dość, że  postanowiłam spisać to… jeszcze zdecydowałam się pójść o krok dalej i się nimi z Wami podzielić. Co więc planuję zrobić w nowym roku?

1. OGARNĄĆ MIESZKANIE

I mam tu na myśli nie takie zwykłe sprzątanie. Marzy mi się raczej tour po chałupie z Marie Kondo za plecami, szepczącą od czasu do czasu co zostawić, a czego się pozbyć, jak poskładać skarpetki i takie tam. Chociaż w sumie w sprawach ubraniowych myślę, że bardziej by się sprawdził  Gok Wan,  którego złota rada brzmi – „kupuj mniej, noś więcej” i od niedawna naprawdę zaczynam ją rozumieć. Wracając jednak do mieszkania, bo o szafie i tak zaraz wspomnę, muszę zrobić generalne porządki. Wykończyć to, co wymaga wykończenia (dwa dni przed świętami powiesiliśmy ostatnie dwa żyrandole bo do tej pory zwisały same kable), wyrzucić to, co powinno się znaleźć na wysypisku i uporządkować papiery i inne bzdety. Trochę tego jest.

2. UPORZĄDKOWAĆ SZAFĘ

Zabierałam się do tego już kilka razy. Za każdym razem kończyło się podobnie. Wracałam na tarczy, pokonana przez przywiązanie do swoich ciuchów. Ciężko mi jest coś wyrzucić bo „może się jeszcze przyda?”, „a może „schudnę i znowu się będę w to mieścić?”, „kurcze tyle to kosztowało i mam to ot tak wyrzucić?”. Zawsze coś. Mam z tym problem. I to chyba poważny bo ciężko mi się rozstać nawet z ciuchami do chodzenia po domu. Chciałabym aby nowy rok uwolnił mnie od tego problemu. Chciałabym stworzyć swoją „capsule wardrobe”. I nie chodzi mi tutaj o jakieś restrykcyjne ograniczenie, co do ilości posiadanych rzeczy (że musi ich być np. sztuk 10 czy 33). Bardziej o stworzenie bazy, która pozwoli uniknąć codziennych dylematów – co na siebie włożyć.

3. ZACZĄĆ GOTOWAĆ

Jem trochę śmieciowo. Nie wydaję na jedzenie dużo ale kupuję dużo gotowców. I żeby nie być gołosłowną to… tekst ten piszę jedząc właśnie serek homogenizowany i zagryzając go bułką. Nie lubię gotować i niestety nie smakuje mi to, co sobie sama przyrządzę. Czas to zmienić!

4. ZBLIŻYĆ SIĘ DO „SWOJEGO”

Nie wiem, czy w tym roku odważę się  na założenie własnej działalności. Mam nadzieję, że tak bo lata mijają a ja wciąż siedzę na etacie. Wolałabym jednak uprawiać jakiś „wolny zawód”, a bycie freelancerem jest szczególnie godne rozważenia, jeśli posiadasz w domu malucha, z którym nie masz ochoty się rozstawać. Pomysłów na siebie mi nie brakuje. Niestety zawsze gdzieś po drodze gubiłam motywację do działania. Mam nadzieję, że fakt bycia mamą i chęć spędzania z dzieckiem jak najwięcej czasu, zmobilizują mnie do podjęcia pewnych kroków. Chciałabym także żeby to pieniądze pracowały na mnie, a nie na odwrót. No cóż. Czeka mnie więc dalsze zaciskanie pasa i oszczędzanie.

5. BYĆ MAMĄ „TU I TERAZ”

Muszę w życie wprowadzić taki trochę macierzyński mindfulness. Postawić na jakość czasu spędzanego z moim dzieckiem. Jeśli zabawa to bez natrętnych myśli, co podać mężowi na obiad.

6. ZACZĄĆ ŻYĆ PEŁNIĄ ŻYCIA

W tym roku obiecałam sobie nie przejmować się zupełnie zdaniem innych. Nie słuchać rad podcinających skrzydła. Nie szukać usprawiedliwienia dla własnych strachów, w słowach i zachowaniu innych. Mam jedno życie i tylko ode mnie zależy to, jak je przeżyję. Tylko ja mogę w nim coś świadomie zmienić. Ludzie mogą mnie w tym wspierać lub próbować mi pewne rzeczy utrudnić ale tylko ja mogę sprawić, że mi się uda lub nie.

Trzymajcie więc za mnie kciuki! I za moje postanowienia! Jak widzicie nie ma ich dużo. Jeśli coś uda mi się zrealizować na pewno się tym faktem z Wami podzielę!

POSTANOWIENIA NOWOROCZNE

4 uwagi do wpisu “POSTANOWIENIA NOWOROCZNE

    1. Dzięki za (nomen omen) cenną podpowiedź:)
      Z tą firmą sprawa się ma tak, że na okres jej rozkręcania zamierzam pozostać na etacie. Oczywiście marzę o tym, żeby w ogóle przejść na „swoje” ale raczej małymi kroczkami. Ponieważ mam rodzinę to nie mogę sobie pozwolić na utratę płynności finansowej.

      Lubię to

Skomentuj

